PODSTAWA PROGRAMOWA WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO W NASZYM PRZEDSZKOLU REALIZOWANA JEST W GODZINACH OD 8.30 DO 13.30
6.30-8.00
Schodzenie się dzieci. Stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dziecięcym.
8.00-8.45
Zabawy dowole wg zaintersowań dzieci:
*zabawy indywidualne i w grupach, * korzystanie z gier i układanek stolikowych, * zabawy zorganizowane w kole lub przy muzyce, * prace porządkowe w sali, * zabawy według zainteresowań z uwzględnieniem rozwoju procesów poznawczych,* ćwiczenia poranne.
8.45-9.00
Przygotowanie do śniadania – wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych. Opanowanie umiejętności mycia rąk. Czynności samoobsługowe.
9.00-9.30
Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku. Dbałość o kulturalne zachowanie się przy stole.
9.30-10.15
Zajęcia edukacyjne w sali lub na powietrzu prowadzone w/g planów miesięcznych opracowanych przez nauczycielki dla poszczególnych grup w oparciu o podstawę programową uwzględniające podział na grupy wiekowe.
10.15-11.15
Przygotowania do wyjścia na zewnątrz lub w zależności od pogody zabawy dowolne w sali, oparte na spontanicznej aktywności dziecka i wspierające integrację.
11.15-11.30
Powrót ze spaceru, przedszkolnego placu zabaw. Czynności samoobsługowe w szatni.
11.30-12.00
Przygotowanie dzieci do obiadu. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkami.
12.00-12.30
Obiad: * praca nad prawidłowym posługiwaniem się łyżką i widelcem, * zwrócenie uwagi na dokładne żucie pokarmów oraz przezwyciężanie niechęci do niektórych potraw, * dbanie o utrzymanie czystości na stolikach
12.30-13.00
Poobiedni odpoczynek: * słuchanie bajek relaksacyjnych, * zabawy według inicjatywy dzieci, w kącikach tematycznych.
13.00-16.30
Realizacja propozycji dzieci i nauczycieli: w zależności od pogody zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, * praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, kompensacyjnym i wychowawczym, * zajęcia specjalistyczne, * zajęcia dodatkowe, zabawy w/g inicjatywy dzieci, w kącikach tematycznych, * prace porządkowe.
Dziecko może nauczyć dorosłych trzech rzeczy: cieszyć się bez powodu, być ciągle czymś zajętym i domagać się - ze wszystkich sił - tego, czego pragnie.